Повернення товару

У законодавстві України зазначено дві причини, через які покупець може здійснити повернення або обмін купленого ним товару:

  1. Якщо товар не відповідає заявленій виробником якості.
  2. Якщо товар повністю відповідає всім вимогам, але з якоїсь причини не влаштовує покупця.

Покупка неякісного товару

У Законі України «Про захист прав споживачів» у ст. 8 йдеться про те, що якщо покупець виявив суттєві недоліки в товарі, які могли виникнути тільки з вини виробника, то він має повне право вимагати його заміну або повернення своїх грошей. Явними недоліками, якщо спиратися на п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», можуть вважатися недоліки, через які товар не можна використовувати за призначенням. Якщо такий недолік з’явився з вини виробника і після ремонту знову виникає з незалежних від покупця причин, і при цьому ще наділяється хоча б однією з таких характерних ознак:

  1. Усунення його взагалі неможливе.
  2. На його усунення потрібно більше двох тижнів.
  3. Він якось змінює товар, що вже не входить до частини договору про купівлю.

Якщо буде потрібна перевірка якості товару, то може бути проведена експертиза в спеціальному Сервісному Центрі, в процесі якої перевірятиметься дотримання умов, зазначених у гарантійному талоні, експлуатації товару споживачем. Спираючись на п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів», експертиза може бути організована протягом трьох днів з моменту отримання письмової згоди споживача на проведення такої перевірки. Якщо експертиза покаже, що недоліки, які з’явилися після передачі товару споживачеві, стали результатом порушення умов щодо використання товару споживачем, зберігання або транспортування, то споживач буде зобов’язаний оплатити цю експертизу зі своєї кишені. Якщо ці вимоги не зможуть задовольнити вчасно, то покупець може попросити замінити бракований товар на такий самий товар, але іншого виробника, обраний ним, відповідно до перерахунку ціни та повернення грошей, якщо в цьому виникне потреба. Товар може відрізнятися маркою та моделлю. Якщо здійснюється заміна товару з недоліками на товар такого ж виробника та моделі, який змінився у ціні, то перерахунок вартості не роблять. Якщо заміна товару здійснюється на товар відповідної якості іншого виробника або моделі, то перерахунок вартості бракованого товару у разі підвищення його вартості здійснюється виходячи з його ціни на момент обміну, а у разі зниження ціни — виходячи з його вартості на день купівлі. Претензії покупців щодо повернення грошей повинні бути задоволені того ж дня, коли вони були пред’явлені, а у разі відсутності можливості повернути гроші — протягом семи днів. Якщо під час розрахунку з’ясується, що ціна на товар зросла, то розрахунок проводиться на момент пред’явлення вимог, а у випадках зниження — на момент покупки.

Покупка якісного товару

Згідно з Законом України «Про захист прав споживачів» та ст. 9, покупець може протягом двох тижнів поміняти товар на такий самий:

  • якщо товар не влаштував покупця за кольором, розміром або формою.
  • не можна застосувати за призначенням, але за умов, що товар не використовувався покупцем і має товарний вигляд, споживчі якості, заводську упаковку, пломби та документи.

Якщо на момент обміну такого ж товару немає в наявності, то покупець може:

  1. Купити будь-який інший товар.
  2. Отримати назад свої гроші, витрачені на покупку товару.
  3. Поміняти товар на такий самий при першому ж його надходженні в продаж.

Під час процедури повернення грошей розрахунки з покупцем проводяться виходячи з ціни на товар у день покупки. Ви можете вимагати у продавця свої гроші назад, витрачені на покупку товару, і він повинен їх повернути того дня, коли були пред’явлені ці вимоги, або в разі відсутності можливості повернути всю суму — протягом семи днів і не пізніше. Вимоги споживача будуть розглядатися тільки після пред’явлення товарного чека, що підтверджує покупку, збереження повної комплектації товару, наявності упаковки від виробника, на якій має бути штрих-код і заповнений гарантійний талон. У випадках, коли відбувається повернення товару неналежної якості, споживач зобов’язаний надати акт (з круглою печаткою), який він повинен отримати у спеціальному Сервісному Центрі. В акті мають бути вказані «суттєві недоліки» придбаного товару. Ви можете домогтися заміни товару або повернення грошей тільки якщо дотримаєтесь усіх умов. Але є причини, через які Вам можуть не поміняти товар або не повернути гроші. Наприклад:

  1. З дня покупки товару, який не має недоліків, минуло понад два тижні.
  2. Товар, який не має суттєвих недоліків, але вже не має вигляду нового товару і є якісь дефекти, що виникли з вини покупця.
  3. Під час перевірки якості товару було виявлено факти, що свідчать про спробу розкриття, ремонту або інших порушень гарантійного обслуговування.
  4. Відсутність документа, що підтверджує покупку товару, гарантійного талона або повної комплектації товару.

Також варто звернути увагу на те, що згідно з п. 3 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач зобов’язаний:

  1. Перед тим як використовувати товар, потрібно вивчити правила з експлуатації товару, які йдуть разом з ним.
  2. У випадках, коли не зрозумілі умови використання купленого товару, споживачеві слід звернутися за консультацією до продавця, виробника або іншої особи, зазначеної у документах, яка виконує ці функції.
  3. Використовувати товар за призначенням і не порушувати умов експлуатації, які зазначені в документах виробника або продавця.
  4. Щоб уникнути негативних наслідків використання товару, споживач зобов’язаний дотримуватися заходів безпеки, зазначених у документах виробника, а в разі їх відсутності, дотримуватися загальноприйнятих заходів безпеки при експлуатації товарів даної категорії.
Кошик порожнiй!
0